Biztonság – Vezetéstámogató rendszerek sokasága és akár kilenc légzsák
Biztonság – Vezetéstámogató rendszerek sokasága és akár kilenc légzsák› A Škoda Scala és a Kamiq egyaránt különösen magas szintű aktív és passzív biztonságot kínál› Részben felsőbb járműkategóriákból átvett, fejlett vezetéstámogató rendszerek tovább bővített választéka› Mindkét modell számára a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítés az Euro NCAP tesztekenMladá Boleslav/Budapest, 2023. augusztus 1. – A Škoda Scala és a Škoda Kamiq egyaránt kategóriája legbiztonságosabb modelljei közé tartozik. Magas szintű aktív és passzív biztonságával mindkét sorozat a legjobb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP tesztjein – elsősorban kiemelkedő torziós merevség jellemezte karosszériaszerkezetüknek, akár kilenc légzsákjuknak és fejlett vezetéstámogató rendszereik széles skálájának köszönhetően. A Škoda Scala és a Kamiq számos aktív és passzív biztonsági rendszerrel védi utasait, amelyek egyfelől hozzájárulhatnak a balesetek megelőzéséhez, másfelől jelentősen mérsékelhetik azok következményeinek súlyosságát. Mindkét modell különösen magas torziósmerevség jellemezte karosszériaszerkezettel rendelkezik, amelyek nagy arányban tartalmaznak nagyszilárdságú és speciálisan hőkezelt acélfajtákat. Ez egyszerre növeli a biztonságot, illetve biztosít jobb irányíthatósági tulajdonságokat és kiemelkedő tartósságot. Baleset során akár kilenc légzsák is óvhatja a bennülőket. Az Európai Unióban már e modellek alapfelszereltségében szerepel a vezető- és az utasoldalielső légzsák, valamint az első oldallégzsákok és a fejlégzsákok, míg az extraként rendelhető biztonsági csomaggala vezető térdlégzsákja,a hátsó oldallégzsákok és a Proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) kaphatók. Utóbbi rendszer küszöbön álló ütközést érzékelve automatikusan zárja a nyitott ablakokat és megfeszíti az első biztonsági öveket.Vezetéstámogató rendszerek széles palettájaA Škoda vezetéstámogató rendszerek széleskörű kínálatával szolgál Scala és Kamiq modelljei számára, amelyek közül jó néhány inkább a felsőbb járműkategóriákból lehet ismerős. Az Európai Unióban mindkét modell alapfelszereltsége tartalmazza a Gyalogosérzékeléssel (Pedestrian Monitoring) kiegészített Front Assist vészfékező rendszer, a Sávtartó-asszisztens (Lane Assist) és a Közlekedésitábla-felismerés (Traffic Sign Recognition) technikáit. A Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) a hátsó parkolóérzékelők segítségével észleli az autó körüli esetleges akadályokat és automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt érzékel. Az érintésérzékeny kormány (Hands-on Detection) rendszeres időközönként ellenőrzi, hogy a vezető a kormányon tartja-e a kezét és továbbra is uralja-e a járművet. Az extrafelszerelésként rendelhető Holttérfigyelő rendszer (Side Assist) akár 70 méteres
Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.