Aktuális híreink
A Škoda Enyaq termékcsaládgyártási darabszáma átlépte a 200 ezres szintet› A Škoda AUTO2020 szeptemberében indította el e-mobilitási kampányát, élén az Enyaq típussal› Az Enyaq környezetbarát szemléletével tűnik ki, ugyanis minden ügyfélnek szén-dioxid-semleges mérleggel szállítja ki a gyártó› Az Enyaq a 2024-es modellévtőlmég jobban teljesít az erősebb hajtásláncoknak, a gyorsabb töltésnek és a megnövelt hatótávnak köszönhetőenMladá Boleslav/Budapest, 2024. március 12. – Jelentős mérföldkőhöz ért a Škoda AUTOaz e-mobilitási stratégiájának megvalósításában, amit az Enyaq és az Enyaq Coupé 200 ezredik példányának legyártása fémjelez. A jubileumi autó egy fehér Enyaq Coupé Sportline, amely február 16-án gördült le a gyártósorról. Az idei modellévben az Enyaq fejlődése tovább folytatódik, többek között erősebb és hatékonyabb hajtásláncokkal, még nagyobb hatótávolsággal, gyorsabb töltéssel és egy továbbfejlesztett, logikusabb kezelői felületet kínáló új szoftverrel.A Škoda AUTO előre tekintve tovább erősíti elkötelezettségét az e-mobilitás iránt az új Elroq idei világpremierjével.Ezzel a teljesen elektromos hajtású kompakt szabadidő-autóval egy nagyszabású kampány veszi kezdetét, amelynek keretében az elkövetkező években összesen hat új elektromos típus mutatkozik be, kiteljesítve a Škoda teljesen elektromos járműveinek kínálatát.Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagjahangsúlyozta: „Az Enyaq az e-mobilitási kampányunk éllovasa; a termékcsalád sikere igazolja, hogy jó úton járunk a stratégiánkkal. Tavaly ez volt a negyedik legnagyobb darabszámban értékesített elektromos típus Európában, új rekordot felállító 81 700 darabos globális értékesítési mennyiséggel– ez 52,1 százalékos növekedés 2022-höz képest. Ez az eredmény alátámasztja azt az elkötelezettségünket, hogy az elkövetkező években összesen hat új típussal bővítsük elektromos járműveink kínálatát. Nagyszabású céljaink elérhető közelségben vannak csapatunk szakértelmének és a Simply Clever filozófiánknak köszönhetően, amelyek gördülékeny átmenetet biztosítanak az e-mobilitás új korszakába.”AzEnyaq: a Škoda elektromosjövőjének éllovasaAz Enyaq fémjelezte a Škoda AUTO e-mobilitási kampányának elindítását, ugyanis ez a Škoda első olyan típusa, amely a Volkswagen Csoportmodulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióján (Modular Electrification Toolkit – MEB) alapul. A Škoda32 millió eurós beruházás keretében alakította át Mladá Boleslav-i központi üzemének gyártósorát, hogy egymással párhuzamosan gyárthassa az MEB és a belső égésű motort használó MQB platformon alapuló típusokat.A vállalat 2023-bana teljesen elektromos szabadidő-autó 81700 példányát szállította ki, ami 52,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest.Túl azon, hogy az Enyaq nulla károsanyag-kibocsátású üzemelést kínál, a gyártó szén-dioxid-semleges mérleggel szállítja ki az ügyfeleknek.Az Enyaq termékcsalád újdonságai a 2024-es modellévreA Cseh Köztársaságban az Enyaq és az Enyaq Coupé az elektromos járművek piacának negyedét megszerezte, ezáltal a legnépszerűbb elektromos autók a márka hazai piacán. Szlovákiában több mint 17 százalékos részesedéssel szintén vezetik a piacot, míg a második legnagyobb darabszámban értékesített akkumulátoros elektromos autóknak számítanak Észtországban, Finnországban, Ausztriában és Svájcban.A 2024-es modellév jelentős továbbfejlesztéseket hoz: az Enyaq 85, 85x és RS modellekerősebb és hatékonyabb villanymotorokat kapnak a hátsó tengelyre, új szoftverük pedig logikusabban használható kezelői felületet eredményez. Ezek a módosítások a további műszaki újításokkal együtt növelik a hatótávolságot, optimalizálják a töltés hatékonyságát és lehetővé teszik az akkumulátor előmelegítését egyenáramú töltők esetén, hogy a jármű jobban teljesíthessen. Az Enyaq termékcsalád legnagyobb hatótávja több mint 560 kilométer a szabadidő-autó és több mint 570 kilométer a Coupé változat esetében, miközben a töltési idő 10-ről 80 százalékra kevesebb mint 30 percre csökkent mindkét kivitelnél.A Škoda AUTO elkötelezettsége az e-mobilitás irántA Škoda AUTOelkötelezett az e-mobilitási stratégiájának teljes megvalósítása iránt, ezért 5,6 milliárd eurót fordít ennek elérésére 2027-re.Továbbá a vállalat 2023 decemberében egy új gyártósor üzembe állításával napi 1500 darabra növelte MEB akkumulátorgyártási kapacitását. Idén a teljesen elektromos Elroq bevezetése bővíti majd a Škoda akkumulátoros elektromos járműveinek kínálatát, ugyanis a cseh autógyártó belép az akkumulátoros elektromos kompakt szabaidő-autók alapvető fontosságú kategóriájába.InfografikaA Škoda Enyaq termékcsalád gyártási darabszáma átlépte a 200 ezres szintetA Škoda Auto jelentős mérföldkőhöz ért e-mobilitási stratégiájának megvalósításában, amit az Enyaq és az Enyaq Coupé 200 ezredik példányának legyártása fémjelez. A jubileumi autó egy fehér Enyaq Coupé Sportline, amely február 16-án gördült le a gyártósorról.Forrás: Škoda Auto
Simply Clever – Az első Virtuális pedál az A0-szegmensben› Az extrafelszerelésként rendelhető elektromos mozgatású csomagtérajtó már egyszerű lábmozdulattal is nyitható› Más Škoda-modellekből átvett újdonságok a Scala és a Kamiq kínálatában› Opcióként további Simply Clever csomagok is kaphatókMladá Boleslav/Budapest, 2023. augusztus 1. – Mint a Škoda minden modellje, a Scala és a Kamiq is kínálja a márkára oly jellemző Simply Clever megoldásokat. A „klasszikusok” közé tartozik a vezetőajtóban elhelyezett esernyő, az A-oszlop parkolójegytartója és a gumiabroncs-mintázatmélységmérővel kiegészített jégkaparó az üzemanyagbetöltő nyílás fedelében. Az új Scala és az új Kamiq számára első ízben kínál a Škoda az A0-szegmensben extrafelszerelésként Virtuális pedál (Virtual Pedal) funkciót a csomagtérajtó opcionális elektromos mozgatása mellé. Mindemellett a Škoda további modelljeinek több újdonsága is utat talált a felfrissített kompaktmodell és városi SUV választékába, de különböző Simply Clever csomagok is választhatók. A Škoda jellegzetes Simply Clever ötletei olyan apró megoldások, amelyek nagyban megkönnyítik az autó mindennapos használatát. Ilyen például a vezetőajtóban elhelyezett esernyő, az A-oszlop parkolójegytartója és a gumiabroncs-mintázatmélységmérővel kiegészített jégkaparó az üzemanyagbetöltő nyílás fedelében. Modellfrissítése során a Scala és a Kamiq választéka most néhány olyan Simply Clever megoldással is bővült, amelyek eddigcsak a cseh autógyártó más típusaihoz álltak rendelkezésre. A Virtuális pedált (Virtual Pedal) például először kínálja a Škoda az A0-szegmensben. E technikával a vezető egyszerű lábmozdulattal is aktiválhatjaa csomagtérajtó opcionális elektromos felnyitását, ami például akkor jöhet jól, ha bevásárlást követően épp tele mindkét keze.Ötletek más Škoda modellekből és új csomagokA Virtuális pedál mellett további, korábban más Škoda-modellekhez kapható Simply Clever funkciókis megjelennek a felfrissített Scala és Kamiq modellek kínálatában. Ezek közé tartoznak például az első ülések háttámláin kialakított, s az Enyaq, valamint a negyedik generációs Octavia és Fabia megoldásaként ismerős okostelefontartó zsebek. Egy másik Fabia-ötlet a középsői alagútra önmagát rögzítő és egyszerűen eltávolítható doboz, amely apró tárgyaik tárolására kínál lehetőséget a hátul utazók számára, de sokoldalú pohártartót is tartalmaz. Két feláras opcióként rendelhető Simply Clever csomag is az átstrukturált termékpaletta része. Az alapváltozat csomagrögzítő elemeket, 12 voltoselektromos aljzatot, rögzítőháló-csomagot és felső heveder (Top Tether) horgokat tartalmaz a csomagtérben, valamint hálót a hátsó polc alatt. A Plus csomag a hátsó ülések között kivehető rekeszt, az első ülések alatt tárolórekeszeket, valamint többféle multimédiás eszköztartót és ötletes, automatikusan kinyíló ajtóélvédőket kínál.
Biztonság – Vezetéstámogató rendszerek sokasága és akár kilenc légzsák› A Škoda Scala és a Kamiq egyaránt különösen magas szintű aktív és passzív biztonságot kínál› Részben felsőbb járműkategóriákból átvett, fejlett vezetéstámogató rendszerek tovább bővített választéka› Mindkét modell számára a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítés az Euro NCAP tesztekenMladá Boleslav/Budapest, 2023. augusztus 1. – A Škoda Scala és a Škoda Kamiq egyaránt kategóriája legbiztonságosabb modelljei közé tartozik. Magas szintű aktív és passzív biztonságával mindkét sorozat a legjobb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP tesztjein – elsősorban kiemelkedő torziós merevség jellemezte karosszériaszerkezetüknek, akár kilenc légzsákjuknak és fejlett vezetéstámogató rendszereik széles skálájának köszönhetően. A Škoda Scala és a Kamiq számos aktív és passzív biztonsági rendszerrel védi utasait, amelyek egyfelől hozzájárulhatnak a balesetek megelőzéséhez, másfelől jelentősen mérsékelhetik azok következményeinek súlyosságát. Mindkét modell különösen magas torziósmerevség jellemezte karosszériaszerkezettel rendelkezik, amelyek nagy arányban tartalmaznak nagyszilárdságú és speciálisan hőkezelt acélfajtákat. Ez egyszerre növeli a biztonságot, illetve biztosít jobb irányíthatósági tulajdonságokat és kiemelkedő tartósságot. Baleset során akár kilenc légzsák is óvhatja a bennülőket. Az Európai Unióban már e modellek alapfelszereltségében szerepel a vezető- és az utasoldalielső légzsák, valamint az első oldallégzsákok és a fejlégzsákok, míg az extraként rendelhető biztonsági csomaggala vezető térdlégzsákja,a hátsó oldallégzsákok és a Proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) kaphatók. Utóbbi rendszer küszöbön álló ütközést érzékelve automatikusan zárja a nyitott ablakokat és megfeszíti az első biztonsági öveket.Vezetéstámogató rendszerek széles palettájaA Škoda vezetéstámogató rendszerek széleskörű kínálatával szolgál Scala és Kamiq modelljei számára, amelyek közül jó néhány inkább a felsőbb járműkategóriákból lehet ismerős. Az Európai Unióban mindkét modell alapfelszereltsége tartalmazza a Gyalogosérzékeléssel (Pedestrian Monitoring) kiegészített Front Assist vészfékező rendszer, a Sávtartó-asszisztens (Lane Assist) és a Közlekedésitábla-felismerés (Traffic Sign Recognition) technikáit. A Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) a hátsó parkolóérzékelők segítségével észleli az autó körüli esetleges akadályokat és automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt érzékel. Az érintésérzékeny kormány (Hands-on Detection) rendszeres időközönként ellenőrzi, hogy a vezető a kormányon tartja-e a kezét és továbbra is uralja-e a járművet. Az extrafelszerelésként rendelhető Holttérfigyelő rendszer (Side Assist) akár 70 méteres
A SKODA ma este lerántja a leplet az új Kodiaqról! Kövesd te is élőben az új cseh modell világpremierjét
Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO› Mindössze négy héttel a világpremier után kezdetét vette a negyedik Superb-generáció sorozatgyártása› A Volkswagen márka pozsonyi üzemében közös gyártósoron készülő Superb és Volkswagen Passat jelentős szinergialehetőségeket kínál a Volkswagen Csoport számára› 2001 óta több mint 1,6 millió készült a Škoda belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajójábólMladá Boleslav/Pozsony/Budapest, 2023. december 11. – Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemébenmegkezdődött a negyedik „modern” modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termelésselaz ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első „modernkori”,2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájánakbelsőégésű motoros (ICE)kínálatának zászlóshajója.Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagjakiemelte: „Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösenigaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánálrendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultakehhez a projekthez.”Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyigyártásaMég 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen Személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át.Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergialehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése aŠkoda AUTO felelős vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen,Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamintirányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellettúj beszállítók isérkeztek. A szerelőcsarnokot szinténszéleskörűen átépítették,ezt a gyártósort ugyanis – ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellekösszeszerelésébe – korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában.Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már arészben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainakbeépítésére is lehetőséget biztosít.A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják.Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik– újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé. Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálatA negyedik „modern”modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vettekezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzinkivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) – 142 kW (193 LE) teljesítménytartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik. A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.Formatervezés és technika – 1934 óta iránymutatóA Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára. Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.
A Škoda Auto lerántja a leplet a vadonatúj Kodiaqkülső dizájnterveiről› A tervek az új Kodiaq erőteljes megjelenését és új dizájnelemeit helyezik reflektorfénybe› Semmihez sem hasonlítható látványelemek: plasztikus homlokrész, lekerekített kerékjáratok és második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók› Az #AllNewKodiaq október 4-én, 18:45-kor mutatkozik be a nagyközönségnekMladá Boleslav, 2023. Október 2. – Néhány nappal a világpremier előtt a Škoda Auto bemutatta az új generációs Škoda Kodiaq külső dizájnterveit, amelyeket markáns és hatáskeltő formavilág jellemez. A kiemelendő látványelemek között ott van a plasztikus homlokrész, a jellegzetes lekerekített kerékjáratok, a 17-től 20 colig terjedő kerékméretek, a masszív hátsó lökhárító, és a kristályos dizájnelemekkel ellátott második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók. Oliver Stefani, a Škoda vezető formatervezője elmondta: „A vadonatúj Kodiaq modern és dinamikus, feltűnően karakteres megjelenéssel. A „funkció a forma előtt” elvnek megfelelően megalkottuk a Modern Solid első elemeit; ez jellemzi majd a jövőben új formanyelvünket. A formavilág egyértelműen a praktikusságot hangsúlyozza, miközben dinamikus kialakítása révén még jobb aerodinamikát biztosít.”A legújabb Kodiaq karakteres külsővel és nagyobb méretekkel rendelkezik, mindez pedig még nagyobb belső teret ígér. Megnyerő kialakítású motorháztetővel, lekerekített kerékjáratokkal és 17 és 20 col közötti kerékméretekkel büszkélkedhet. További vizuális különlegessége a D-oszlopok opcionális díszítéseinek egyedi, Dark Chrome kivitele.A második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók a Kodiaq modellben debütálnak, míg a hátsó részen jellegzetes, széles, C-alakú egyedi világítás húzódik középső irányba. Ez alatt vörös sáv köti össze a két hátsó fényszórót, a megjelenést pedig egy masszív hátsó lökhárító hangsúlyozza. A csomagtér ajtaján középen elhelyezett új Škoda felirat teszi teljessé a markáns külsőt.A nagy leleplezést élőben közvetítjük a Škoda Storyboard-on, valamint aŠkoda YouTube-csatornáján 2023. október 4-én, 18:45-től.
A Škoda Superb negyedik generációja is kínállimuzinváltozatot› Az új Superb limuzin még nagyobb hellyel és még kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik majd› Három benzin- és két dízelmotor, illetve premierjét tartja a hibrid (Mild-Hybrid) technika› Új beltérkoncepció szabadon álló infotainment képernyővel és Škoda Smart Dial kezelőelemekkel› Középpontban a beltér környezetbarát anyagaiMladá Boleslav/Budapest, 2023.szeptember 4. – A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az új Superb hajtásrendszereinek széles választéka már hibrid (Mild Hybrid) kivitelt is tartalmaz. A belteret teljes egészében áttervezték, először kínál a Superb Head-up kijelzőt és immár akár13 colra növelt képátlójú központi infotainment-képernyőt. A sebességváltó a kormányoszlopra helyezett menetmód-választó kapcsolója tágasabb középkonzol kialakítását tette lehetővé. A központi képernyő alatt sorakoznak az egy-egy kisméretű digitális kijelzővel kialakított, új Škoda Smart Dial forgató-/nyomógombok, amelyek számos járműfunkcióhoz tesznek lehetővé gyors és egyszerű hozzáférést. Az utasteret hosszú távon fenntartható előállítású anyagok jellemzik, a felhasznált textíliák száz százalékban újrahasznosított poliészterből készülnek. A mild-hibrid hajtásrendszer premierjeA negyedik generációs ferdehátú Superb először rendelhető hibrid (Mild Hybrid) technikával, amelyben 48 voltos szíjhajtású indítógenerátor és ugyancsak 48 voltos lítiumion-akkumulátor egészíti ki a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI belépőmodell négyhengeres benzinmotorját. E rendszer a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálást (rekuperáció) is lehetővé teszi, az így visszanyert energia pedig az akkumulátorban tárolva a belsőégésű motor elektromos teljesítménnyel biztosított támogatására, illetve arrahasználható fel, hogy a jármű leállított motorral szabadon gördülhessen („vitorlázás”). Az 1.5 TSI mellett a Škoda 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítménnyel két 2.0 TSI erőforrást is kínál. Amint a legerősebb dízel erőforrás, azaz a 142 kilowattos (193 LE) 2.0 TDI, úgy a csúcs-benzinmotor is már alapkivitelben összkerékhajtással párosul. A széles motorpalettát egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI teszi teljessé. Első ízben a Škoda kínálatában, a Superb minden motorváltozatamár alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. Mindegyik erőforrás megfelel az Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.Még több hely és továbbfejlesztett aerodinamikaElődjéhez képest az újŠkoda Superb limuzin hosszúsága 43 milliméterrel 4912 milliméterre, magassága pedig tizenkét milliméterrel 1481 milliméterre nőtt, ami elöl 11, a hátul utazók számára pedig hat milliméterrel nagyobb fejteret eredményezett. A csomagtartó 20 literrel 645 literre bővült, míg az új modell 1834 milliméteres szélessége és 2841 milliméteres tengelytávja változatlan maradt. Az optimalizált légbeömlő nyílások, valamint az utascellán és a külső visszapillantó tükrökön végzett finomítások tovább javították az aerodinamikai tulajdonságokat, mindössze 0,24-os légellenállási együtthatót (cw) eredményezve. A Superb formai nyelvezetének legújabb megfogalmazása számos, a Škoda márkára jellemző, szoborszerűen plasztikus alakzatot tartalmaz.Teljes egészében új beltér-koncepció és különbözőDesign Selection kivitelekA Superb áttervezett beltere már akár 13 col képátlójú,szabadon álló központi képernyővel is készülhet, amit a Škoda belsőégésű motorral (ICE) hajtott zászlóshajójában elsőként megjelenő Head-up kijelző és az új Škoda Smart Dial kezelőelemek egészítenek ki. Utóbbiak az infotainment-képernyő alatt sorakozóhárom forgató-/nyomógombot jelentik, amelyek mindegyike egy 32 milliméter átmérőjű digitális kijelzővel is rendelkezik. A Smart Dial gombokgyors és egyszerű hozzáférést biztosítanak a jármű számos funkciójához. Mivel a sebességváltó menetmód-választó kapcsolójaa kormányoszlopra került, az átdolgozott középkonzoltletisztultabb, tágasabb és rendezettebb megjelenés jellemzi. A hagyományos Active, Ambition és Style felszereltségi szinteket az új Essence, Selection, Sportline és Laurin & Klement opciók váltották fel, egyaránt a modern koncepciók és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok hangsúlyos alkalmazása jellemezte, egyedi stílusú belső kialakítás jegyében.
Škoda Kamiq – Masszívabb kisugárzás és még intenzívebb SUV-vonzerő› Megnövelt és függőlegesebb állású hűtőrács, áttervezett első légterelő-védőelem és hátsó diffúzor› Új arányok jellemezte fényszórók, extrafelszerelésként teljes-LED Matrix-technikával› Új könnyűfém keréktárcsák, kilenc külső szín, opcióként fekete kontrasztárnyalatú tetőMladá Boleslav/Budapest, 2023. augusztus 1. – Még intenzívebb SUV-vonzerő: elején és hátulján új lökhárító, illetve légterelő-védőelem ésdiffúzorkölcsönöz még masszívabb karaktert a Škoda Kamiq számára, miközben nagyobb és függőlegesebb állású hűtőrács sugározza a városi SUV-modell erőteljes fellépését. Az újszerű megjelenést új formavilágú fényszórók emelik ki. A Kamiq extrafelszerelésként a jellegzetes hatszögletű LED-modulokkal kialakított TOP LED Matrix-technikával is rendelhető, emellett – akárcsak a Scala választékában – kilenc külső szín és új könnyűfém keréktárcsák sorakoznak palettáján. Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja így fogalmazott: „A Škoda Kamiq bizonyult a legnépszerűbb SUV-modellünknek az elmúlt két év során, ami jól bizonyítja, hogy e városi SUV teljes mértékben megfelel ügyfeleink elvárásainak, a modern kori felfedezők ideális útitársaként. Átfogó modellfrissítésével most továbbfejlesztettük Kamiq sorozatunkat, amely ígymég karakteresebb formákkal, valamint új biztonsági és kényelmi megoldásaival minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy tovább erősítse pozícióját a rohamosan bővülő SUV-szegmensben és magával ragadja ügyfeleinket.”Az átdolgozott Kamiq elején és hátuljánegyaránt jól érzékelhető fejlesztésekkel érkezik, és robusztusabb megjelenésének köszönhetően még határozottabb SUV-fellépés jellemzi. A Škoda-hűtőrács ez esetben nagyobb lett és függőlegesebben áll. A Škoda SUV-modelljeire jellemző dupla lamellák most még egyénibb stílusúak, alsó végükön U-alakzatot formázva. A hűtőrács alatt az új első lökhárító a karosszéria színére fényezett része, valamint a háromdimenziós hatású hálóval kialakított, széles légbeömlő nyílás hangsúlyozza az autó szélességét. Nagyméretű Air Curtain légterelő elemek foglalják magukba a LED-technikájú ködfényszórókat, amelyek a Selection felszereltségi szinttől már az alapfelszereltség részei. A három nyílással kiformált, robusztus, ezüstszínűalsó légterelő idomjellegzetes SUV-stílusú alsó védelemről is gondoskodik.
Škoda Scala és Kamiq – Széleskörű frissítés a nagysikerű kompaktmodellek számára› Biztonság: vezetéstámogató rendszerek kibővített kínálata, első ízben extrafelszerelésként TOP LED Matrix-fényszórók mindkét modell számára› Motorok: az evo2 motorgeneráció kiemelkedően gazdaságos TSI-erőforrásai› Hosszú távú fenntarthatóság: újrahasznosított és természetes anyagok következetes alkalmazása› Formavilág: tovább finomított Škoda-hűtőrács, fényszórók, illetve első és hátsó lökhárító› Termékpaletta: három felszereltségi szint és hatféle beltér-kivitel, valamint különböző felszereltségi csomagok és egyedi opciók› Hálózatba kapcsolás: finomhangolt infotainment-rendszerek és funkciók; már alapkivitelben Digitális műszeregység (Digital Display)Mladá Boleslav/Budapest, 2023. augusztus 1. – Széleskörűen felfrissíti Škoda Scala kompaktmodelljét és Škoda Kamiq városi-SUV sorozatát a Škoda AUTO. Nagyszilárdságú karosszériaszerkezetének és most még fejlettebb vezetéstámogató rendszerei választékának köszönhetően mindkét modellt különösen magas színvonalú aktív és passzív biztonság jellemzi. Az egyaránt az MQB-A0 platform műszaki alapjaira épülő Scala és Kamiq az evo2 motorgeneráció kiemelkedően gazdaságos és korszerű TSI-erőforrásait kínálja, amelyek a 70 kW (95 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel. Kifinomult, éles rajzolatú vonalaival a Scala most még dinamikusabb benyomást kelt, míg a Kamiq dizájnfejlesztései még masszívabb SUV-vonzerőt kölcsönöznek számára. Extrafelszerelésként – első ízben – mindkét modellhez rendelhetők a Škoda TOP LED Matrix-fényszórók, az újrahasznosított és természetes anyagok kívül és a beltérben is megnövelt aránya pedig tovább fokozott hosszú távú fenntarthatóságról gondoskodik. Az átszervezett termékpaletta most különböző extrafelszerelés-csomagok mellett mindkét modell esetében három-három felszereltségi szintből és hatféle beltér-kivitelből áll. A 8 col átlójú kijelzőfelülettel kialakított Digitális műszeregység (Digital Display) és a 8,25 col képátlójú Škoda Infotainment képernyő immár mindkét modellben az alapfelszereltséget bővíti. A modellfrissítést új Simply Clever megoldások teszik teljessé.
Vázlatrajzokon az új Škoda Scala és Kamiq formai részletei› A teljes egészében új fejlesztésű fényszórók is a Škoda Scala kompaktmodell és a Škoda Kamiq városi SUV megfiatalodott külsejét hangsúlyozzák› Extrafelszerelésként Matrix-LED technika – egyaránt elsőként e piaci szegmensekbenMladá Boleslav/Budapest, 2023. július 27. – A felfrissített Škoda Scala és Škoda Kamiq digitális világpremierje előtt a cseh autógyártó olyan dizájnrajzok sorát mutatta be, amelyekene modellek megújultorrkialakítása ésfényszórói láthatók. Négy évvel sorozatgyártásukmegkezdését követően a Škoda AUTO felfrissítette kompaktmodelljét és városi SUV-sorozatát, amiegyaránt kiterjed különböző műszaki fejlesztéseikre és megfiatalított megjelenésükre. A Scala átformált fényszórói már egészen a hűtőrácsig nyúlnak, nappali menetfényükcsíkjai pedig alsó és felső peremükön futva a fényszórók közepén találkoznak, külső széleiken pedig az alsó csík felfelé ívelve alkot új és jellegzetes fénygrafikát.A Kamiq fényszóróit szintén felfrissítették. A karakteres osztott fényszórók felső eleme most karcsúbbá vált és még hangsúlyosabb formájú. Alattuka főfényszórók nagyobbak lettek, és az egyéni stílusú, hatszögletű Matrix-modulokkal kidolgozott, extrafelszerelésként rendelhető TOP LED Matrix kivitelben is készülhetnek. E technika egyaránt első ízben bővítia Kamiq és a Scala kínálatát.A megújult Škoda Scala és Škoda Kamiq digitális világpremierjének tervezett időpontja 2023. augusztus 1.
A Škoda Roadiaq – A kilencedik „Azubi Car” tisztán elektromos ésvérbeli felfedező› Tisztán elektromos, akkumulátorhajtású mobiliroda-lakóautóvá alakult áta Škoda Enyaq a Škoda Szakiskola 29 tanulójánakkeze nyomán› Hosszú távon fenntartható előállítású, multifunkciós beltér,száz százalékban újrahasznosított anyagokból készült textíliákkal és a még tágasabb térkínálat szolgálatában új tetőszerkezettel› Exkluzív egyedi darabok bizonyítják már a 2013/14-es tanév óta a Mladá Boleslav-i Škoda Szakiskola képzésének magas színvonalátMladá Boleslav/Budapest, 2023. július 18. – A Škoda Azubi Car és a Let’s explore találkozása: a Škoda Szakiskola immár hagyományos világítótorony-projektjének keretében született kilencedik látványos és egyedi darab a Škoda Roadiaq nevet viseli. Ezzel a többfunkciós mobil iroda-lakóautóval a 29 résztvevő tanulótökéletesenkifejezte a Škoda márka lényegét adó felfedezői szellemiséget. A Roadiaq olyan hosszú távon fenntartható, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású4x4-es jármű, amelyet a „digitális nomádok”tetszés szerint használhatnak utazásra, munkára vagy épp a szabadidejükben – helytől függetlenül és a járt utaktól távol is élvezve függetlenségüket. A Škoda tanulóinak kilencedik munkája – vagyis „Azubi Car” (Auszubildende, azaz ipari tanuló) projektje – mindent tartalmaz, ami egy modern mobilirodában csak szükséges: állandó internetkapcsolat, 27 col képátlójú monitor és dokkolóállomás. A Škoda Roadiaq azonban néhány egyszerű kézmozdulattal munkahelyből egy ágyat és egy kis konyhát is kínálólakókörnyezetté is átalakítható. Miközben a szériakivitelű Enyaq modellt álmaik autójává építették át, a Škoda Szakiskola tanulói szakértői támogatásban is részesültek, az iskola tanárai, a Škoda számos részlegének szakemberei és a kempingfelépítmények külső specialistái ugyanis egyaránt a teljes folyamat során mögöttük álltak szakértelmükkel. A 2014 óta immár kilencedik Škoda Azubi Car ismét a Mladá Boleslav-i képzés magas színvonalátbizonyítja. A Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely 2023 áprilisában ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját.Maren Gräf, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az emberek és a kultúra területeiért felelős tagja így fogalmazott: „Mobil irodaként a Roadiaq tetszőleges helyről teszilehetővé a munkát, azt a ’New Work’ megközelítést megtestesítve, amely iránt magunk is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a Škodánál. Olyan munkamodellekről van szó, amelyek a lehető legrugalmasabbak, hogy végül kiegyensúlyozott optimumot találhassunkvelük a csapat számára. A projekt során különösen meggyőző volt látni, milyen lelkesedéssel, örömmel és részletek iránti figyelmességgeldolgoztak az akadémia tanulói hónapokon át e járművön – pontosan’Excellence with Joy’ mottónk szellemében.Kilencedik tanulói autónk mély benyomást keltően érzékelteti, mi mindent érhetnek el együtt az emberek, ha szívvel-lélekkel egy ilyen projektnek szentelik magukat.”Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „A tanulóautó-projekt egyedülálló – éppoly egyedi, mint a keretében születő járművek. A projekt jól bizonyítja, hogy a Škoda AUTO olyan vállalat, amely egészen különleges értéket tulajdonít a tehetséges fiataloknak és ötleteiknek. Értékeljük az eredeti és okos ötleteket, és lehetővé tesszük megvalósításukat. Vállalati kultúránkat emellett a részletek iránti figyelmesség, intenzív csapatmunka és annak készsége jellemzi, hogy új utakra lépjünk – ám nagyon is céltudatos módon. Az Azubi Car projekt arra kínállehetőséget tanulóinknak, hogy már pályafutásuk korai szakaszában példát mutassanak ezen értékekről és magukévá tegyék őket – miközben elmélyíthetik és bővíthetik képességeiket.”A modern kori felfedezők tökéletes járműveA Škoda Szakiskola 29 tanulója 2022 őszén kezdett dolgozni a Škoda Roadiaq megépítésén. Kilenc hónap alatt több mint kétezer munkaórát fordítottak egy olyan multifunkciós kemping- és mobiliroda-jármű kifejlesztésére, amelyet a „digitális nomádok” munkára, utazásra vagy egyszerűen csak pihenésre is használhatnak. Ez az autó valódi függetlenséget tesz lehetővé, és tökéletesen illeszkedik a modern kori felfedezők kalandvágyó szellemiségéhez. Első alkalommal szolgált alapjárműként azAzubi Car projektek történetében atisztán elektromos, akkumulátorhajtású Škoda Enyaq SUV-modell. Azeredmény pedig számos külső és belső módosításával egyaránt alkalmas a mobilirodai távmunkára, illetve kempingezésre és szabadtéri tevékenységekre.Széleskörű támogatás számos részlegtőlA Roadiaq kifejlesztése és elkészítése során a tanulók immár hagyományosan a Škoda számos szakértőjétől részesültek hatékony támogatásban, a gyártás, a formatervezés és a műszaki fejlesztés szakterületeiről. Idén első ízben vett résztaz informatikai szolgáltatások és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok fejlesztésének részlege, s olyan külső szakemberek nyújtottak további támogatást, mint a Cargodesign és a KPS Automobile a kempingátépítések, az Autointerier Šindelář a beltér-kialakítások, illetve a Dual Borgstena az újrahasznosított textilek szakterületéről.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője így fogalmazott: „Azubi Car projektje a Škoda három fő erényét ötvözi: bátor tenni akarás, gyakorlatiasság és csapatszellem. Mi, a Škoda Design munkatársai, mindig nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk ezeknek a projekteknek. Célunk, hogy ezeknek a tehetséges fiataloknak átfogó és gyakorlatias betekintést kínáljunk mindennapi munkánkba, és felkeltsük érdeklődésüket. Évről-évre lenyűgöznek tanulóink ötletei, s valóban nagyra tartom értékes meglátásaikatés rendkívüli kreativitásukat.” A gyakornokok a Škoda Design részlegén tett látogatása során Oliver Stefani és csapataszámára különösen is meggyőzőnek bizonyultakAgáta Fraňkovámásodéves fényezőtanulótervei, így további szakmai gyakorlatot ajánlottak neki a formatervezési részlegen. Ez az első ilyen jellegű szakmai gyakorlat az Azubi Car projektek kezdete óta.Széleskörű átalakítások kívül és belülAz Enyaq lakóautóvá alakítása során a tanulóknak jelentős változtatásokat kellett végrehajtaniuk a karosszérián. Az új tetőkonstrukció mellett új csomagtérajtót is kifejlesztettek, amelyre sátor rögzíthető. A Roadiaq az Enyaq programjából származó, 21 col peremátmérőjű Supernova könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, miközbenSmaragdzöld/Holdfehérkéttónusú fényezést kapott. Belterében az ülés- és az ajtókárpitok, valamint a műszerfalborítás textíliái egyaránt száz százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek. A jármű hátsó részében a kempingezéshez, alváshoz és távmunkához szükséges bútorok egyaránt egyedi tervezésűek, és a tanulók dizájnötletei alapján szakértői tanácsok szerint készültek.Összkerékhajtás két elektromos motorralA Škoda Roadiaq összkerékhajtással rendelkezik, amely a műutaktól távoli úticélok felfedezését islehetővé teszi. A két elektromos motorral kialakított hajtásrendszeraz Enyaq 80 X Sportline változatéval megegyező. A hátsó tengelyre épített szinkronmotor 150 kW teljesítménnyel és 310 newtonméter maximális forgatónyomatékkal hajthatja a hátsó kerekeket, amit az első tengelyen működő aszinkronmotor további 80 kilowattal és 162 newtonméter maximális forgatónyomatékkal egészíthet ki az első kerekeken. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor energiatároló képessége 82 kWh (nettó 77 kWh), és a WLTP-ciklus szerint akár 495 kilométer hatótávot is lehetővé tehet.Új tetőkialakítás és új csomagtérajtó a bőséges térkínálat szolgálatábanAz alapjármű 4649 milliméteres hosszúsága és 1879 milliméteres szélessége változatlan maradt, míg tengelytávja minimális mértékben 2770 milliméterre, a szabadmagasság pedig 190 milliméterre nőtt. 2050 milliméterével a Roadiaq több mint 35 centiméterrel magasabb az alapváltozatnál, ami elsősorban az új tetőkialakításnak köszönhető. Az eredeti tető egy részét el kellett távolítani, hogy lényegesen több fejtér állhasson rendelkezésre, ami lehetővé teszi a „digitális nomádok” számára, hogy még tágasabb helyet élvezhessenek a munkához és a pihenéshez. A sátor-hozzáépítésrossz időben védelmet nyújt, emelletta jármű hátuljába épített konyha kényelmesebb használatát is lehetővéteszi. Az áttervezett, immár kilincs nélküli bal hátsó ajtó – eredeti Simply Clever napvédő rolóval az ablakban – még tágasabb privátszférát biztosít a hálórészben. A lakótér energiaellátását napelemek segítik, megőrizve a jármű hatótávját, amikor nem csatlakozik az elektromos hálózatra. A Roadiaq a kempingekben vagy lakókocsiparkokban külső áramforrásra is csatlakoztatható.Multifunkcionális beltér fenntartható anyagokból készült szövetekkelAz első ülések mögötti teljes beltér széleskörű átalakításávalolyan munkára alkalmas teret alakítottak ki, amely néhány egyszerű kézmozdulattal egyszemélyes hálószobává is átalakítható. Utastere a Roadiaq külső színeittükrözi, és száz százalékban újrahasznosított anyagokból készült szöveteket használ. Az ülések, az ajtók, a műszerfal és a tetőoszlopok teljes kárpitozását az Autointerier Šindelář külső kárpitszakértőivel együttműködve dolgozták ki, akikmár jó néhány éve az Azubi Car projektekegyüttműködő partnerei. Az újrahasznosított textíliákból készült szövetek a Dual Borgstena specialistáitól származnak, akik sorozatgyártási projekteken is dolgoznakegyütt a Škoda AUTO szakembereivel. A mono-anyagkoncepció a jármű élettartamának végén a szövetek teljes újrahasznosíthatóságárólgondoskodik. A párnahuzatok és a takaró olyan speciális 3D-kötőtechnológiával készültek, amely nem termel hulladékot, és ez esetben is újrahasznosított anyagokat használnak.Támogatás a kempingkialakítások szakértőitőlA projekt immár hagyományosan a Škoda AUTO összes részlegének szakembereivel folytatott szoros közös munka előnyeit élvezheti, a tanulók azonban külső szakértőkkel is együttműködtek a jármű egyedi gyártású tetőszerkezete és bútorzata tekintetében. A Cargodesign és a KPS Automobile vállalatok is tanácsokkal látták el a tanulókat, emellett gyakorlati segítséget is nyújtottak a külső és a kialakítás kivitelezésében. A jármű hátsó részében kialakított kemping- és irodaberendezés mellett a tanulók arról is gondoskodtak, hogy az utasülésről is lehessen dolgozni, ahol speciális kar kínál lehetőséget az itt helyet foglalóknak táblagépük rögzítésére. A belső berendezést számos,részben a sorozatgyártású Škoda-modellekhez is rendelkezésre állófelszereltségi és tartozékopció teszi teljessé a szórakozás és a pihenés szolgálatában. Ezek közé tartozik például a vezeték nélküli hangszóró, a napenergiával működő zuhany, a 12 voltos csatlakozóval ellátottkávéfőző, a konyhai berendezések, a székek, asztalok, tányérok, edények és serpenyők, illetve csészék és poharak, emellett az USB- és töltőkábelek, a szőnyegek és kárpitok, valamint a zseblámpák és a kalandvágyó utazóktúlélőkészlete.Innovatív műszaki különlegességek: áramellátás, napelemek és 27 col képátlójú monitorA tanulók több innovatív műszaki megoldással is felszerelték Škoda Roadiaq modelljüket. A Škoda informatikai részlegével szorosegyüttműködésben gondoskodtak például arról, hogy autójuk minden szükséges technikával rendelkezzen ahhoz, hogy mobilirodaként szolgálhasson napjaink„digitális nomádjai” számára. Az állandó internetkapcsolaton kívül ezek közé tartozik azintegrált dokkolóállomással és kamerával kiegészített, 27 col képátlójú beépített monitor, valamint a vezeték nélküli billentyűzet, egér és hangszóró a jármű lakó- és munkaterületén. Ennek megfelelően a tanulók a jármű teljes elektromos rendszerét is átalakították, további fényforrásokkal és csatlakozóaljzatokkal egészítve ki.Visszatekintő: nyolc Azubi Car Mladá Boleslavban és az első PunébanAz idei projektet megelőzőenmár nyolc tanulói autót terveztek, fejlesztettek ki és építettek meg a Škoda Szakiskola hallgatói. A történet 2014-ben, a Škoda Citigo műszaki alapjaira épülő, nyitott tetejű Citijettel vette kezdetét, amit a Škoda Fabia bázisán az eredeti és játékos karakterű Funstar pickup, majd a Rapid Spaceback érzelemdús kupéváltozataként az Atero követett. Az Element, az első elektromos Azubi Car 2017-ben, két évvel a sorozatgyártásúelektromos Škoda Citigoe iV előttérkezett. 2018-ban a Škoda Karoq alapjaira épült az igazán„cool”Sunroq SUV-kabrió, míg a látványos Mountiaq pickup-koncepció a Škoda Kodiaq nagyméretű SUV-modellből készült. 2020-ban a Škoda Scala alapú, izgalmas Slavia Spider nevébena vállalat 125 évvel azelőtti alapítására emlékezett, 2022-ben pedig az Afriq révén tértek vissza a tanulók a koronavírus-kényszerszünet után. Utóbbi projekt során– első ízben együttműködvea Škoda Motorsport szakembereivel is – összkerékhajtásúraliversenyautóvá alakulhatott áta Škoda Kamiq City-SUV. A Mladá Boleslav-i hagyományok inspirációjára 2023-ban Indiában is elkészült az első Škoda Azubi Car. Májusban a Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) által működtetett punei akadémia három és fél éves mechatronikai kurzusának hallgatói szintén bemutatták személyes álomautójukat – a Škoda Rapid limuzin négyajtós kabrióváltozatát.A Škoda Szakiskola elsőosztályú képzésének gazdag hagyományaiA Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely idén áprilisban ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, a tekintélyes szakiskola azonban közel százéves hagyományokra tekinthet vissza. A Škoda 1927-ben alapította meg ezt az oktatóközpontot Mladá Boleslav-i székhelyén,és 1991 óta a Škoda AUTO magánintézményeként működik. Az iskola annak idején 58 tanulóval indította első tanévét, a mai napig azonbanmár több mint 24 ezren végeztek itt, a 2022/23-as tanévre pedig már mintegy 820-ra bővült a tanulók száma. A Škoda Szakiskola három- és négyéves képzéseket kínál, a hároméveskurzusok záróvizsgával és szakmunkás-oklevéllel, míg a négyévesek szakérettségivel zárulnak. Sokan ezen oklevelekkel a kezükben főiskolán vagy egyetemen folytatják tanulmányaikat, vagy közvetlenül a Škoda AUTO kollektívájához csatlakoznak. A vállalat minden itt végzettnek kínál álláslehetőséget.Tizenötféle képzéskínálataJelenleg tizenöt különböző– tizenkét nappali és napi tanítással három kiegészítő – műszaki képzés közül lehet választani, ahol a szakmai hangsúly a gépészet és az elektrotechnika területeire esik, különös tekintettel a jövőorientált technológiákra. Különösen keresettek az e-autószerelői és IT-mechatronikai technikusi képzések. A tananyagokat a különböző részlegekkel együttműködve folyamatosan frissítik, hogy a lehető legjobban megfelelhessenek a képzésben résztvevők és a vállalat igényeinek. A 2021/2022-estanévre például az új autóvillamossági szerelő/e-autószerelő szak került be a programba.Beruházás a Škoda AkadémiábaA KOVO szakszervezet támogatásával a vállalat 2013 ótatöbb mint 440 millió cseh koronát (mintegy 18,5 millió eurót) invesztált a Škoda Akadémia képzésének és a műszaki létesítményeinek korszerűsítésébe. Már a felújítás következő szakasza is elkezdődött, ide tartoznak azok a műhelyek is, amelyekben a tanulói autók is formát öltenek. „Az autóipar jelenlegi alakulása és különösen az elektromos mobilitás témája számos új lehetőséget kínál. Annak érdekében, hogy maradéktalanul kiaknázhassuk őket, már pályafutásuk kezdetétől a legkorszerűbb technikákat bocsátjukutánpótlás-munkatársaink rendelkezésére.Jelenlegazon tantermek és műhelyek átfogó felújítása zajlik, amelyeket diákjaink és vállalatunk munkatársai használnak majd az elkövetkező évek során. A korszerűsített létesítmények nagyon nagy mértékben hozzájárulhatnak kollégáink jövőbeni szakismereteihez, természetesen azAzubi Car projektekhez is kiváló alapul szolgálva” – emelte ki Martin Slabihoudek, a Škoda Szakiskola vezetője.
Let’s Explore – A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel› 2026-ig hat új BEV-modell szerepel a tervekben: tovább bővíti elektromos modelloffenzíváját a Škoda AUTO› Tisztán elektromos modellek teljes választékát kínálja majd a Škoda – a népszerű Enyaq-család mellett egy „Small”, egy „Compact”, egy „Combi” és egy „Space” BEV-modell is szerepel majd a palettán› Új formatervezési nyelvezet határozza meg a jövőbeni BEV-modellek robusztus megjelenését› A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek továbbra is fontos szerepet töltenek be az átalakulás szakaszábanMladá Boleslav/Budapest, 2023. április 25.–Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda AUTO. Négy teljes egészében új fejlesztésű e-modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ramár hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás területébe. A kisautó-SUV-szegmensben érkező „Small” BEV-modellel, a kompakt-SUV-szegmensbeli – hivatalos nevén Elroq – „Compact” újdonsággal, a tágas belterű „Combi” kombival és a hétüléses „Space” SUV-modellel a Škoda jelentősen bővíti, illetve sokrétűbbé fejleszti elektromos portfólióját. A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek az elektromos mobilitásra zajló átállás során is a Škoda modellportfóliójának alappilléreit alkotják. A Superb és a Kodiaq új generációival, a felfrissített Octavia, Kamiq és Scala sorozatokkal, valamint az új BEV-modellekkel a Škoda rövidesen története legváltozatosabb portfólióját kínálhatja – e két világ legjavát ötvözi, s különböző piacain egyaránt minden ízlésre és igényre a legmegfelelőbb Škoda modellt kínálja vásárlóinak. Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTOigazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2026-igminden szegmensre kiterjedően megjelenő, összesen hat új tisztán elektromos modelljével a Škoda AUTO még gyorsabban haladhat a hosszú távon fenntartható, elektromos egyéni mobilitás felé. Új és különösen gazdaságos üzemű hagyományos, illetve hibrid hajtásrendszerű modelljeinkkel együtt mindkét világ legjobbját kínáljuk – az átalakulás ezen időszakában is szerte a világon kielégítve jelenlegi és új ügyfeleink igényeit.Martin Jahn, a Škoda AUTOigazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „2026-ra új, tisztánelektromos, akkumulátorhajtású modelljeink minden, az ügyfeleink számára meghatározó járműszegmenst lefednek majd. Olyan autókat kínálunk, amelyekkel stílusosan, azaz hosszú távon fenntarthatóan, biztonságosan és magabiztosan fedezhetik fel a világot – immár az új Modern Solid formatervezési nyelvezetünk jegyében született termékeinkkel.”Gyorsuló e-kampány – egyértelmű útiterv az e-mobilitáshozA Škoda AUTO– 2026-ig összesen hat új BEV-modell piaci bevezetését tervezve – teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulása mellett. 2020-ban, illetve 2022-ben sikeresen mutatkozott be az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV, a Škoda első két olyan modellje, amely már a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (Modular Electrification Platform; MEB) műszaki alapjaira épül. E két modell jelentős frissítésen esik át 2025-ben, ugyanazon új formai nyelvezettel, amely a Škoda minden BEV-modelljét jellemzi a jövőben. E járműveken túl,2026-ra négy teljes egészében új fejlesztésű, akkumulátorhajtású elektromos modell is érkezik:a „Small” az A0 szegmensben, a jövő belépőszintű modelljeként,a „Compact”, hivatalos nevén Elroq, a Karoq kompakt-SUV tisztán elektromos utódjaként,a „Combi”, amely a Škoda nagysikerű kombi-hagyományainak folytatója, valaminta „Space”, amely a 2022 augusztusban bemutatott, hétüléses koncepciómodell sorozatgyártású változataként zárja felülről a termékportfoliót.A Combi, azaz a márka első kombikarosszériás BEV-modellje,a kínálat nagyon fontostagja, amely a márka alapvető értékeit megtestesítve hozza el e népszerű karosszériaváltozat erényeit az elektromos mobilitás korszakába. Mindegyik BEV-modell a jellegzetes Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében készül, amely a márka génjeit meghatározó karakteres tulajdonságokat – robusztus konstrukció, funkcionalitás és hitelesség – emeli ki.Továbbra is alappillér a továbbfejlesztett ICE- és PHEV-modellek kínálataA fejlett és gazdaságos belsőégésű motorokkal (ICE), illetve a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerekkel (PHEV) szerelt járművek továbbra is a vállalat modellportfóliójának egyik alappillérétképezik a tisztán elektromos mobilitásra zajló átállás során. Mivel az egyes piacok más-más tempóban térnek át az elektromos mobilitásra, adott esetben e modellek elégíthetik ki az ügyfelek igényeit,a Škoda minden piacán a vásárlói igényekre összpontosít. A vállalat ezért széles körben megfizethető olyan modellek teljespalettáját kínálja az elkövetkező évek során, amelyekkelmaradéktalanul megfelelhet ügyfelei egyéni mobilitási elvárásainak– elektromos, hagyományos vagy plug-in hibrid hajtásrendszerrel.